Aprilie 2013

COMUNICAREA IN CADRUL ECHIPELOR

"The most important thing in communication

is hearing what isn’t said."

 

 

Peter Drucker

"The single biggest problem in communication is the illusion that is has taken place."

 

 

George Bernard Shaw

Comunicarea va fi intotdeauna elementul cheie al unei bune colaborari in orice echipa, indiferent de dimensiunea acesteia. In ultima decada, sesiunile de Team Building – prin caracterul informal - au devenit puternice instrumente de modelare a climatului comunicational al companiilor.

OBSTACOLE IN COMUNICARE

Organizatiile actuale se confrunta adesea cu barierele de comunicare, sociologii estimand ca un procent de 50% - 70% dintr-un mesaj se pierde pe drumul de la emitator la receptor.

Dintre factorii care afecteaza acuratetea mesajului transmis:

Bariere de perceptie: Diferentele de opinie ale oamenilor sunt naturale si perceptia diferita a lucrurilor poate deveni o piedica importanta a unei comunicari eficiente.

Bariere emotionale: Emotiile afecteaza procesul de ascultare sau de transmitere a unui mesaj, iar teama, lipsa de incredere sau frustrarea gripeaza comunicarea dintre membrii echipei.

Bariere de limbaj: Un factor cu pondere in crestere avand in vedere ca ne aflam intr-un scenariu de business global. Limbile native ale angajatilor sunt extrem de diferite si trebuie facut efortul de a comunica in limba locala pentru a ne asigura de transmiterea corecta a mesajelor.

Bariere culturale: Obstacole care apar atunci cand componentii echipei formeaza un amestec eterogen de rase, religii, etnii, …

Bariere fizice: Un exemplu evident este compartimentarea spatiilor de lucru si usile inchise ale birourilor celor din esaloanele superioare.

CATEVA CUVINTE DESPRE FEEDBACK

O comunicare eficienta este influentata de feedback. Feedback-ul constructiv are rolul de a clarifica eventuale neintelegeri, de a reduce posibile tensiuni si de a pastra o relatie normala intre cele doua parti. Utilizarea potrivita a feedback-ului duce la o mai mare incredere in cadrul echipei si la cresterea productivitatii membrilor sai.

CAND DATI FEEDBACK

CAND PRIMITI FEEDBACK

·       Oferiti-l doar daca receptorul il poate primi

·       Fiti specifici, nu generalizati, folositi exemple

·       Discutati direct, intr-o atmosfera de incredere

·       Evitati sa judecati sau sa amenintati

·       Discutati doar despre ceea ce poate fi schimbat

·       Limitati-va la cat poate duce interlocutorul

·       Fiti pozitiv si nu intrati in defensiva

·       Sumarizati de cate ori este nevoie

·       Verificati ipotezele interlocutorului

·       Puneti intrebari pentru a clarifica subiectele

·       Cereti exemple specifice

·       Dati atentie mesajelor non-verbale

Va stam la dispozitie pentru orice fel de informatii suplimentare:

Telefon:  0742 062 187

 

Email: florin.popa@teamzone.ro

 

Site: www.teamzone.ro