Octombrie, 2010

TEAM BUILDING & CREATIVITATE

 

”Imagination is more important than knowledge.”

 

 

 

 

Albert Einstein

”Logic will take you from A to B.

Imagination will take you everywhere.”

Albert Einstein

In organizatiile actuale ideile noi sunt un motor important si o pretioasa sursa de avantaje competitive; astfel, stimularea creativitatii s-a transformat intr-unul din obiectivele esentiale ale fiecarei companii. Orice proces creativ devine insa inutil daca nu este urmat de un plan de actiune – ideile trebuie sa fie evaluate, perfectionate si transformate in lucruri concrete pentru a aduce cu adevarat valoare.

Va propunem module de Team Building cu o structura de exercitii special concepute pentru a aduce la suprafata gandirea laterala a participantilor prin plasarea acestora intr-un context diferit, deoarece creativitatea este principalul factor care face ca echipele sa lucreze mai eficient si sa depaseasca nivelul de performanta anterior.

 TIPS&TRICKS PENTRU STIMULAREA GANDIRII CREATIVE

·   Dezvoltati prin instruire competentele creative ale membrilor echipei

·   Utilizati tehnici de stimulare a creativitatii echipei

·   Creati un mediu de lucru pozitiv si, de ce nu, amuzant – daca sunt relaxati, oamenii sunt mult mai creativi

·   Asigurati un climat deschis, unde sa poata fi discutate toate ideile, indiferent cat de “ciudate”                 

·   Includeti in echipa persoane cu experienta in domenii creative

·   Stimulati aparitia si prezentarea punctelor de vedere divergente

·   Incurajati membrii echipei sa gandeasca mai departe de “fisa postului”

·   Cautati si selectati continuu idei noi si discutati-le in echipa

·   Confruntati-va echipa cu obiective si termene limita in procesele de creatie

·   Recunoasteti si evidentiati succesele datorate gandirii creative

OBSTACOLE IN CALEA CREATIVITATII

·  Prejudecata in acord cu care creativitatea este o caracteristica a unui anumit tip de persoane, nu a oricaruia dintre noi

·   Teama de esec – frica de a gresi paralizeaza gandirea inovativa, stimuland in acelasi timp mediocritatea

·   Ignorarea ideilor fara o aplicabilitate practica evidenta – din 100 de idei “traznite” este suficienta una singura care sa functioneze

·   Falsa presupunere ca “stim ce merge si ce nu” – obisnuim sa judecam pe baza experientelor anterioare, anuland de multe ori noul si progresul

·   Rezistenta la schimbare – orice idee noua va conduce la modificarea confortului starii actuale

·   Replicile cinice de genul “Da, dar ...” – organizatia nu va genera idei noi atat timp cat acestea vor fi primite cu reticenta

Va stam la dispozitie pentru orice fel de informatii suplimentare:

Telefon:  0742 062 187

 

Email: florin.popa@teamzone.ro

 

Internet Site: www.teamzone.ro