MOTIVAREA ECHIPEI
 

Motivatia poate fi definita ca fiind acel cumul de factori ce determina un individ sa actioneze pentru a-si atinge scopurile, ca stimulentul ce genereaza comportamente orientate catre indeplinirea unor obiective, sau ca starea de spirit care ne impinge sa facem ceva.
 

Analizand procesul de motivare, Carter McNamara desfiinteaza 3 mituri motivationale:

UN ANGAJAT IL POATE MOTIVA PE ALTUL

Nu tocmai adevarat, intrucat motivatia are puternice radacini interne. Ca manager, va trebui sa cultivati un mediu care sa incurajeze factori de motivare pentru fiecare persoana; motivarea echipei nu se poate realiza fara a avea in vedere fiecare membru.

BANII SI TEAMA SUNT FACTORI DE MOTIVARE

Banii nu vor face, pe termen lung, decat sa demotiveze. La fel, teama functioneaza doar pe termen scurt; repetarea criticilor si amenintarilor unui manager va avea un impact negativ in motivarea angajatilor.

STIU CE MA MOTIVEAZA, DECI STIU CE-I MOTIVEAZA PE CEILALTI

Gresit, deoarece suntem diferiti. O buna motivare a echipei in ansamblu se poate face doar cu o observare fina a aspectelor motivationale pentru fiecare dintre membrii acesteia.

 

FACTORI CARE CONTRIBUIE LA MOTIVAREA ECHIPELOR
 

·  Obiective clare

·  Comunicare deschisa

·  Valorizare personalitati

·  Suport managerial

·  Feedback constructiv

·  Training si Team Building

·  Coaching

·  Empowerment

·  Asumare de riscuri

·  Principii clare de lucru

·  Leadership

·  Responsabilitate

·  FUN

·  Recompensare succes

·  Evaluare continua a activitatii

 

 

RECOMPENSA ESTE MAI BUNA DECAT PEDEAPSA, DAR NU BANII SUNT SOLUTIA ...

 

SPUNETI “MULTUMESC !”

Multumiti intotdeauna subordonatilor pentru contributia lor, mai ales pentru ceea ce fac in afara clasicului “job description” (ore peste program, efort suplimentar pentru un proiect).

FACETI CADOURI ECHIPEI

Lucruri mici (o cutie de bomboane sau o masa in oras) se pot transforma in importante recompense, cu contributii la realizarea unui mediu de lucru prietenos si motivant.

CREATI UN MEDIU DE MUNCA ORIENTAT CATRE REZULTATE

Este de preferat sa cereti angajatilor sa lucreze pentru atingerea unui obiectiv, in loc ca acestia sa fie legati de un orar strict.

DISCUTATI DESPRE OBIECTIVE

Angajatii implicati in activitati de rutina pot sa piarda din vedere rolul pe care il au in echipa – acest lucru se poate rezolva prin intalniri regulate, in care sa prezentati stadiul proiectelor si deciziile importante luate in companie.

COMUNICATI NATURAL CU ECHIPA

Este esential sa va faceti timp sa vorbiti cu subordonatii. Discutati despre orice probleme sau ingrijorari pe care acestia le pot avea. Nu-i deloc complicat si astfel veti crea o atmosfera de lucru placuta si veti avea colegi care vor lucra mai eficient, mai implicat si cu mai multa daruire.

TEAM BUILDING

Sesiunile de Team Building aduc contributii importante la motivarea si fidelizarea  angajatilor, intarind relatiile interpersonale si dezvoltand spiritul de echipa.

 


Home

Team Building

Training

Clienti

Valori

Locatii

Contact