COMUNICAREA IN ECHIPA
 

Comunicarea va fi intotdeauna elementul cheie al unei bune colaborari in orice echipa, indiferent de dimensiunea acesteia. In ultima decada, sesiunile de Team Building prin caracterul informal - au devenit puternice instrumente de modelare a climatului comunicational al companiilor.

Organizatiile actuale se confrunta adesea cu barierele de comunicare, sociologii estimand ca un procent de 50% - 70% dintr-un mesaj se pierde pe drumul de la emitator la receptor.

 

 

OBSTACOLE IN COMUNICARE

 

Dintre factorii care afecteaza acuratetea mesajului transmis:

BARIERE DE PERCEPTIE

Diferentele de opinie ale oamenilor sunt naturale si perceptia diferita a lucrurilor poate deveni o piedica importanta a unei comunicari eficiente.

BARIERE EMOTIONALE

Emotiile afecteaza procesul de ascultare sau de transmitere a unui mesaj, iar teama, lipsa de incredere sau frustrarea gripeaza comunicarea dintre membrii echipei.

BARIERE DE LIMBAJ

Un factor cu pondere in crestere avand in vedere ca ne aflam intr-un scenariu de business global. Limbile native ale angajatilor sunt extrem de diferite si trebuie facut efortul de a comunica in limba locala pentru a ne asigura de transmiterea corecta a mesajelor.

BARIERE CULTURALE

Obstacole care apar atunci cand componentii echipei formeaza un amestec eterogen de rase, religii, etnii,

BARIERE FIZICE

Un exemplu evident este compartimentarea spatiilor de lucru si usile inchise ale birourilor celor din esaloanele superioare.

 

 

FEEDBACK

 

O comunicare eficienta este influentata de feedback. Feedback-ul constructiv are rolul de a clarifica eventuale neintelegeri, de a reduce posibile tensiuni si de a pastra o relatie normala intre cele doua parti. Utilizarea potrivita a feedback-ului duce la o mai mare incredere in cadrul echipei si la cresterea productivitatii membrilor sai.

 

CAND DATI FEEDBACK

CAND PRIMITI FEEDBACK

  Oferiti-l doar daca receptorul il poate primi

  Fiti specifici, nu generalizati, folositi exemple

  Discutati direct, intr-o atmosfera de incredere

  Evitati sa judecati sau sa amenintati

  Discutati doar despre ceea ce poate fi schimbat

  Limitati-va la cat poate duce interlocutorul

  Fiti pozitiv si nu intrati in defensiva

  Sumarizati de cate ori este nevoie

  Verificati ipotezele interlocutorului

  Puneti intrebari pentru a clarifica subiectele

  Cereti exemple specifice

  Dati atentie mesajelor non-verbale

 

 

 


Home

Team Building

Training

Clienti

Valori

Locatii

Contact