SOCIOMETRIE
 

Termenul Sociometrie provine din compunerea a doi termeni din limba latina: “socius” (social) si “metrum” (masura). Astfel, sociometria poate fi descrisa ca o modalitate de masurare a gradului de relationare dintre persoanele unui grup.

Considerat a fi intemeietorul sociometriei, Jacob Levy Moreno (1889-1974) o defineste ca fiind o metodologie de detectare si urmarire a vectorilor de energie corespunzatori relatiilor interpersonale dintr-un grup, un instrument pus in slujba transformarii grupurilor pentru a le asigura o functionare mai armonioasa si implicit o performanta superioara.

 

ANALIZA SOCIOMETRICA

Testul sociometric permite masurarea relatiilor de atractie si respingere dintre membrii unei echipe, utilizand intrebari de identificare a preferintelor si respingerilor atat in situatii structurate (participarea la un proiect de echipa), cat si nestructurate (petrecerea timpului liber impreuna).

Prin intermediul analizei sociometrice se pot obtine date importante referitoare la relatiile afective, preferentiale sau de respingere dintre membrii grupului, precum si stadiul concret de structurare a acestora la un moment dat.

Practic se realizeaza o “harta relationala” a echipei, prin care se evidentiaza simpatiile si antipatiile, subgrupurile, liderii informali, posibilele surse de conflict, blocajele comunicationale, persoanele izolate, persoanele controversate, etc.

 

ANALIZA SOCIOMETRICA & TEAM BUILDING

·  Instrument de masura a relatiilor interpersonale:

o   Masurarea gradului de coeziune al echipei;

o   Identificarea surselor de conflict si interventia in vederea reducerii acestora;

o   Imbunatatirea comunicarii interne;

o   Evidentierea liderilor informali;

o   Imbunatatirea climatului de lucru si implicit reducerea fluctuatiei de personal;

o   Identificarea persoanelor competente, dar izolate de grup, si metode de integrare a acestora;

o   Diagnoza modificarii relatiilor interne la aparitia unui stimul extern (restructurare, modificari salariale, angajari, etc.).

·  Stabilirea obiectivelor unei sesiuni de Team Building sau Training;

·  Evaluarea unei sesiuni de Team Building (o testare cu 1-2 saptamani inainte si o alta la 2-3 saptamani dupa).

 


Home

Team Building

Training

Clienti

Valori

Locatii

Contact